Topic outline

  • Séance 1 - C. Millot

    Restricted Not available unless: You belong to Groupe - C. Millot

    Vous trouverez ici les documents présentés lors de la 1ère séance:

    - planning des cours et projet

    - Gap fillers

    - Mots de liaison (Linkwords)

    - Fiche récapitulative:Temps et aspects en anglais

    - Fiches de vocabulaire sports

    - Dictionnaire de prononciation de l'anglais en ligne


  • Séance 1 - S. Lansonneur

    Restricted Not available unless: You belong to Groupe - S. Lansonneur

    • Voici les documents présentés lors de la 1ère séance:

    • - Gap fillers

      - Mots de liaison (Link words)

      - Fiche récapitulative:Temps et aspects en anglais

      - Fiches de vocabulaire sports

  • Séance 2 - S. Lansonneur: Sports and (good) health

    Restricted Not available unless: You belong to Groupe - S. Lansonneur
  • Séance 2 - C.Millot

    Restricted Not available unless: You belong to Groupe - C. Millot

    Vous pourrez revisionner les extraits que nous avons étudiés ici.

    Vous pourrez continuer à vous entrainer sur le plan phonologique à l'aide des fiches et des activités ci-dessous (My Fair Lady - Tongue Twisters et accentuation de mots dans la phrase).

  • Séance 3 et 4 - S. Lansonneur: Sports and (bad) health

    Restricted Not available unless: You belong to Groupe - S. Lansonneur
  • Séances 3 et 4 - C. Millot

    Restricted Not available unless: You belong to Groupe - C. Millot


    Vous pourrez écouter les audios ici.

    Vous pourrez visionner la vidéo de NBC et la vidéo de

    . (jusqu'à 3min59s)

    Vous trouverez ci-dessous :

    - une fiche d'écoute CCTV

    - une fiche lexicale CCTV

  • Séance 5 - C. Millot

    Restricted Not available unless: You belong to Groupe - C. Millot



    FREE SCHOOLS

    Vous trouverez  ici les 2 vidéos dont nous avons parlé:

    vidéo 1 (BBC)

    vidéo 2 (VOA News)

    ainsi que l'article "Michael Gove's free schools at 10: the most successful policy since the war – or a costly mistake?" du GUARDIAN

  • Séance à distance - C. Millot

    Restricted Not available unless: You belong to Groupe - C. Millot

    Group Task (2 or 3 in each group) : Design your ideal school (2h30)

    Task: You have been mandated by the Education Secretary to design a new type of school to reform and improve our education system.

    1/ CE: Read the presentation of Snowdrop.

    2/ POI: Design your ideal school  (use the "Lay out - your ideal school" doc to note down your main ideas) - BE CREATIVE!

    3/ Post your lay out in the dedicated file

    4/ Prepare an oral presentation (video, slideshow, interviews etc..) get ready to present your ideal school  in class on November 8th.

     Main parts:

    1-      Find a name for the school

    2-      Design its crest

    3-      Imagine its motto

    4-      Define the school policy + objectives (visual statement)

    5-      Present the school organisation (opening hours, curriculum, classes, number of students in class, teachers’ profile, marks and assessment etc…)

    6-      Plan afterschool clubs

    7-      Discuss the question of school uniforms (and possibly design the uniforms)

    8-      Define the school behaviour policy (rules, rewards, sanctions, security...)


  • Séance 5 - S. Lansonneur: sports and money

    Restricted Not available unless: You belong to Groupe - S. Lansonneur
  • Séance 6 - S. lansonneur : sports and money /Olympic heroes

    Restricted Not available unless: You belong to Groupe - S. Lansonneur